نکاتی برای تنظیم صندلی اداری و اهمیت آن - مبلمان اداری قائم

خانه » دسته‌بندی نشده » نکاتی برای تنظیم صندلی اداری و اهمیت آن

نکاتی برای تنظیم صندلی اداری و اهمیت آن

نکاتی برای تنظیم صندلی اداری و اهمیت آن

اگر بهترین و گران‌ترین صندلی اداری را خریداری کنید اما نتوانید از اصول ارگونومیک آن به درستی استفاده کنید صندلی شما با یک صندلی معمولی تفاوتی نخواهد داشت. با تنظیم صحیح صندلی خود در محیط کار می‌توانید از عوارض ناشی از نشستن‌های طولانی مدت پیشگیری کرده و آسیب‌های وارده بر بدن را نیز کاهش دهید.

نکاتی که در تنظیم صندلی اداری باید به آن توجه شود

تنظیم ارتفاع صندلی

تنظیم ارتفاع صندلی اداری تاثیر زیادی روی راحتی و بهداشت شما در محیط کار دارد. استفاده نادرست از صندلی ممکن است به مشکلات جسمی مانند درد در پشت، گردن، شانه و کمر منجر شود.

تقریبا تمام صندلی‌های اداری از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار هستند و شما می‌توانید آن را متناسب با قد خود به طوری که دست‌هایتان نیز برابر با سطح میز باشد تنظیم کنید.

نکاتی-در-انتخاب-مبلمان-اداری2

پیشنهاد میکنیم مقاله صندلی اداری ارگونومیک و اهمیت آن در بهبود راحتی و بهره‌وری در محیط کار را مطالعه نمایید.

ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای تنظیم شود که آرنج‌های شما برابر با سطح میز بوده و دستان شما در وضعیت راحتی قرار گیرند. صندلی اداری نباید بیش از اندازه بلند یا کوتاه باشد زیرا باعث خستگی شانه و درد در ناحیه گردن می‌شود.

برای تنظیم ارتفاع صندلی، از طریق دکمه تنظیم ارتفاع، صندلی را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید.
پس از آن اطمینان حاصل کنید که پاهای شما به طور کامل روی زمین قرار دارند و زاویه زانوها 90 درجه است.

در صورت تمایل برای خرید صندلی اداری از تولید کننده

تنظیم تنظیم پشتی صندلی

تنظیم صحیح پشتی صندلی اداری می‌تواند به بهبود تناسب و بهداشت در محیط کار کمک کند و از مشکلات مرتبط با نشستن به صورت نادرست جلوگیری کند.

برای تنظیم پشتی صندلی کافیست روی صندلی نشسته و پشتی آن را به بالا و پایین حرکت دهید تا انحنای صندلی کاملا با قوس کمر شما هماهنگ باشد تا بتوانید بدون جلو عقب رفتن روی صندلی در موقعیت مناسبی قرار گیرید. اغلب صندلی‌های اداری قابلیت تنظیم پشتی ندارند و شما می‌توانید از پشتی‌هایی مخصوص که شبیه بالشتک‌های کوچک است به عنوان تکیه گاه کمر خود استفاده کنید.

پشتی صندلی را به عقب یا جلو بکشید تا زاویه مطلوب برای پشت شما به دست آید. زاویه متداول توصیه شده برای پشتی صندلی حدود 100-110 درجه است که حمایت و پشتیبانی خوبی از کمر فرد فراهم می‌آورد.

در صورت تمایل برای خرید صندلی کارمندی به این لینک مراجعه نمایید.

تنظیم عمق صندلی

علاوه بر ارتفاع و پشتی صندلی، تنظیم عمق صندلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مانع آسیب رسیدن به کمر می‌شود. تمامی صندلی‌های اداری ارگونومی دارای قابلیت تنظیم عمق هستند. اما اگر صندلی شما این قابلیت را ندارد از یک پشتی کوچک برای پر کردن گودی کمر خود استفاده نمایید.

تنظیم ارتفاع میز کار

بعد از تنظیم ارتفاع صندلی اداری، ارتفاع میز کار نیز باید تنظیم شود تا به شما اجازه دهد به طور صحیح در پشت میز کار خود قرار گیرید. روند تنظیم ارتفاع میز کار به شرح زیر است:

جهت مشاهده انواع صندلی اداری مدیریت و خرید صندلی مدیریت همراه با گارانتی

در صورتی که میز کار شما دارای ارتفاع قابل تنظیم است، دکمه یا میله تنظیم ارتفاع را پیدا کنید.
میز کار را به وسیله دکمه یا میله تنظیم ارتفاع، بالا یا پایین ببرید تا به ارتفاع مورد نظر برسد.
هنگام نشستن روی صندلی، میز کار باید به ارتفاعی تنظیم شود که شما بتوانید با دستتان آزادانه کار کنید و کیبورد و ماوس به راحتی روی میز قرار گیرند.
استفاده از پشتی و بالشتک مناسب می‌تواند به حمایت و راحتی کمر و پشت شما کمک کند. مطمئن شوید که پشتی صندلی در ارتفاع و زاویه مناسب برای شما تنظیم شده و بالشتک نیز به طور صحیح در ناحیه کمری قرار دارد.

دسته صندلی اداری باید چگونه باشد؟

دسته صندلی با ایجاد تکیه‌گاهی برای دست کاربران از آویزان ماندن آنها و ایجاد خستگی و مشکلاتی نظیر افتادگی شانه جلوگیری می‌کند. با این حال، دسته یک جز اجباری و همیشگی برای صندلی اداری محسوب نمی‌شود، چراکه در برخی مواقع می‌تواند به علت نزدیک بودن به سطح میز دست و پا گیر باشد.

دسته‌هایی که طول آنها کمتر از ۲۵ سانتیمتر باشد معمولاً مزاحمتی برای شما ندارند. همچنین دسته‌های کوتاه این امکان را به کارکنان می‌دهد که صندلی‌های خود را به میز نزدیک‌تر کنند و برای تسلط به سطح زیر دست خود نیازی به خم شدن نداشته باشند.

چگونه صندلی را با قد خود تنظیم کنم؟

  1. جلوی صندلی بایستید. ارتفاع را طوری تنظیم کنید که بالاترین نقطه صندلی، (در حالت افقی)، درست زیر کلاهک زانو باشد.
  2. روی صندلی بنشینید و پاهای خود را صاف روی زمین نگه دارید.بررسی کنید که فاصله بین لبه جلویی صندلی و قسمت پایین پاها (ساق پاها) با یک مشت گره کرده (حدود 5 سانتی متر یا 2 اینچ) مناسب باشد.
  3. پشتی را تنظیم کنید. تکیه گاه پشت را به سمت جلو و عقب و همچنین بالا و پایین تنظیم کنید تا با گودی کمر شما متناسب باشد.
  4. صاف بنشینید و بازوهای خود را آزادانه به پهلوها آویزان کنید. آرنج های خود را تقریباً با زاویه ای قائم (90 درجه) خم کنید و ارتفاع دسته(ها) را تنظیم کنید تا جایی که به سختی با قسمت های زیرین آرنج تماس بگیرند.
تنظیم-صندلی-باقد

در صورت تمایل برای خرید صندلی اداری گردان به این لینک مراجعه نمایید.


زمان درج مقاله: آوریل 20, 2024 دسته: دسته‌بندی نشده تعداد نظرات: بدون دیدگاه برچسب:

تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 0 دیدگاه